Nul klynk – men masser af bøffer

Strandvejen med stagtag virker ikke længere uoverkommelig.Rulleski med stageteknik tapper ikke længere for energi og kræfter. Tre ugers målrettet træning begynder så småt at lønne sig.

Tyve km stagning på rulleski! Det havde jeg aldrig troet, jeg kunne. Men det var faktisk, hvad jeg gjorde i går eftermiddags, da jeg var ude for at nyde en hel forrygende eftermiddag i solen. Jeg stagede fra Østerbro op til Bellevue strand og hjem igen. Sådan!

Tidligere løb jeg primært i diagonalgang – men efter at jeg er startet på thorax-træningen, falder det mig lettere at stage. Og det er jo godt. Det må tyde på, at jeg er blevet stærkere i overkroppen.

Også Frederikke melder begejstret tilbage om, at hun føler sig stærkere end tidligere.

Efter tre uger med thorax-træning er vi begge både glade og stærke.

Ulrich Ghisler har derfor højnet barren for de næste par uger. Nu skal vi i gang med lidt længerevarende træningspas i maskinen  – Slut med at stå og loppe den af med 30 sekunders intervaller. Dem kunne jeg ellers rigtig godt lide!

Programmerne ser således ud:

Dag 1: Pyramide: Start med fem minutters rolig opvarmning med modstanden sat på 1. Fortsæt med pyramideintervaller: 30 sek – 1 min – 2 min – 3 min – 4 min – 3 min – 2 min – 1 min – 30 sek. Hold pause halvt så lang tid, som det interval du lige har kørt, varede. Slut af med fem minutters rolig stagning.

Dag 2:
Ugens længere program.

Hold et minuts pause mellem intervallerne.

Derudover skal vi fortsætte med de længere programmer én gang om ugen, som vi tidligere har fået.

Det bliver en fest! Engadine Marathon er om fem uger….Jeg synes, jeg er ved at være klar. Og jeg har smidt et par kg. Tvivler dog på, at det skyldes træningen i thoraxen. Det er nok snarere pga. af forrige uges tandproblemer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *