Kontorpuls

Trapper er et effektivt våben mod kontorladhed og eftermiddagstræthed.

For et halvt års tid siden startede jeg på et nyt job som kommunikationskonsulent. Der arbejder jeg tre dage om ugen. Mit job er på mange måder udfordrende – ikke kun fagligt, men fordi jeg sidder på kontor hele dagen. Det er min krop ikke vant til, og den kan absolut ikke lide det. To dage om ugen underviser jeg – og dér står jeg for det meste op og styrter fra lokale til lokale i mine pauser. På kontoret sidder jeg ned hele dagen.

Fem etager i fuld fart

Heldigvis ligger mit kontor på 5. etage. Og heldigvis har jeg nogle kontorfæller, der er friske på lidt skæg og ballade. Efter et stykke tid med ondt i rumpen gik jeg en runde på kontoretagen og spurgte, om der var nogle, der ville med en tur ud på trapperne. I starten gloede de på mig, som om jeg var lettere debil, men nu er vi en fast lille skare, der mødes hver anden time for at løbe ned og op ad trapperne en enkel gang, inden vi spredes til hver vores kontorstol for at fortsætte dagens arbejde.

Selv om det ikke er alverden, bonner det godt ud. Vi får pulsen op og gang i blodomløbet uden at blive så svedige, at vi burde have klædt om. Og ud over at få rørt bentøjet, bliver lattermusklerne også motioneret. Det er nemlig svært at være fire-fem stykker, der ræser op ad en trappe i kontordress uden at komme til at grine.

Belønningen

Hver seance afsluttes med min kommentar, som varierer fra dag til dag:

“Nu har vi mindsket risikoen for at udvikle diabetes.”

“Risikoen for at få tarmkræft er nu sænket.”

“Blodpropper er et skridt længere væk…”

“….mindre risiko for KOL.”

Fortsæt selv listen 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *