Hvilken slags sportsmand er du?

Skærmbillede 2015-07-14 kl. 16.40.57Prøv frk. Willumsens sommerquiz og se om du hører til nyderen, yderen eller snyderen. 

Du har planer om at svømme 3 km i svømmehallen, men der går ged i banetællingen. Tidligere har det taget dig en time. Men i dag siger tiden 58 minutter. Hvad gør du?

  1. Svømmer et par baner ekstra for at være helt sikker på, at du kommer op på de planlagte 3 km.
  2. Glæder dig over, at du er blevet hurtigere.
  3. Går på kompromis og svømmer ned til den modsatte ende.

Du har fået en fiberskade i lægmusklen under ugens intervaltræning. Hvad gør du?

  1. Behandler skaden med is, spiser to Ipren, lægger en stram forbinding og napper en dag på sofaen.
  2. Bliver frustreret over, at du ikke kan følge din træningsplan. Snerrer ad konen, kæresten, børnene, hunden.
  3. Intervaltræning?

En ven har lokket dig til at deltage i et orienteringsløb. Da du løber fra post 3 stemmer kort og omgivelserne ikke overens. Hvad gør du?

  1. Løber tilbage til post 3 og starter forfra.
  2. Springer næste post over og løber direkte til post 5.
  3. Tænker, at det er korttegneren, der har lavet fejl i korttegningen og løber videre.

Du har tilmeldt dig et motionsløb. Du er sent på den og når ikke opvarmning fordi løbet bliver skudt i gang lige om lidt. Hvad gør du?

  1. Det er uden betydning, da du har løbet ud til startstedet og er derfor allerede varmet op og parat.
  2. Skynder dig ind bag startstregen. Foran eliten og ignorerer de sure kommentarer og tænker, ”Hold nu op – det er jo bare for sjovt!”
  3. Tænker, ”Det må være et tegn fra Guderne om, at jeg ikke skal løbe.” Du finder et godt sted at sidde og bruger krudtet på at heppe på de andre.

Det er lørdag morgen og du skal i skoven for at løbe. Hvad har du på håndledet?

  1. Et Garmin Forerunner 910xt.
  2. Et Polar Edge.
  3. Et jawbone UP24.

Du søger inspiration til din træning. Hvilken bog læser du?

  1. ”Løb som eliten”, af Claus Heckmann.
  2. ” ”Fit på 100 dage”, af Anne Bech.
  3. ”Hvad jeg taler om, når jeg taler om at løbe”, af Haruki Murakami

Du er i gang med dagens træning i romaskinen. Har roet din sædvanlige opvarmning og er midt i første intervalpas. Det begynder at ”gøre ondt”. Hvad tænker du?

  1. ”Yes – nu er jeg ved at være det rigtige sted”.
  2. ”Uha. Det er væmmeligt og slækker på intensiteten.
  3. Jeg forstår ikke spørgsmålet…Det gør ikke ondt at ro i en romaskine.

Du har længe haft en drøm om at komme under en bestemt tid på 10 km distancen i løb, men lander konsekvent på den forkerte side af tidsskalaen. Hvad gør du?

  1. Snakker med de træningskammerater, der har løbet de tider, du drømmer om, for at finde ud af, om de har nogle tricks og gode ideer.
  2. Tænker, ” De har med garanti målt ruten forkert!”
  3. Overvejer, om alternativ træning måske kan gøre dig stærkere og hurtigere.

Du er blevet opereret for akut blindtarmsbetændelse og snakker med lægen om, hvad der skal ske, efter at du er udskrevet. Hvad spørger du om?

  1. Hvornår må jeg træne igen?
  2. Hvor mange sygedage bør jeg tage?
  3. Må jeg spise is?

Du har lige passeret målstregen i din første triathlon. Hvad gør du?

  1. Kigger omkring efter din familie og venner.
  2. Tager et selfie og poster den på Facebook.
  3. Stiler direkte mod det sted, hvor de udleverer goodiebags.

Resultat:

Flest 1’ere: Yderen

Har du endnu ikke nået dit maksimale potentiale, så fortvivl ikke. Den næste PR er lige rundt om hjørnet. Du giver den fuld gas i træningen og din motion betyder meget for dig. Brug eventuel lidt af din energi og entusiasme på at få venner/veninder med ind i sportens verden og husk – sport er ikke alt!

Flest 2’ere: Snyderen

Du ser det som en selvstændig disciplin at springe over, hvor gærdet er lavest. Du elsker at træne, men mest for at kunne poste svedige fotos på de sociale medier. Du er en stor sportsmand, men forstår simpelthen ikke, hvorfor du ikke kan sætte personlige rekorder. Opgrader dit udstyr og kom ind i kampen. Det er aldrig for sent!

Flest 3’ere: Nyderen

Du dyrker din motion med glæde – når du har tid og lyst. Det er ikke selve målet, der driver dig, men dét at være aktiv – og meget gerne sammen med ligesindet. Du napper hellere en ekstra dag på sofaen, end risikerer at gå for hurtig frem.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *