Guiltfree supersnacks

Små portioner er det nye sort inden for snacksSom med alt andet er der mode i mad og snacks. Tendensen lige nu er “småt og godt”.

Vi snacker mellem måltiderne som aldrig før. Så meget, at fødevarefirmaerne holder deciderede konferencer om, hvilke smage, farver og størrelser på pakningerne, der bliver forbrugernes foretrukne den kommende sæson. Der er nemlig penge i lortet.

Smagsoverraskelser – Lige nu er efterspørgslen på finurlige smagskombinationer et hit. Hvem har ikke prøvet chokolade med chili eller lakrids? Men hvad med chokolade med tørret kød? Eller nødder, der smager af sort peber og rosmarin? Det spås en stor fremtid på supermarkedernes slikhylder.

Proteiner er in – De sundhedsbevidste forbrugere går især efter de proteinrige snacks – budskabet om at proteinerne dæmper appetitten samtidig med at de giver et energiboost er nemlig slået igennem blandt de yngre forbrugere – dvs. alle dem på 30 år og nedefter.

Light er yt – At snacksne ikke skal langes over disken i Marabou-størrelse giver måske sig selv i en tid, hvor det at skære ned i sit daglige kalorieindtag er lige så almindeligt som at poste et foto af det vi spiser på Facebook eller Instagram. Forbrugerne vil have små portioner. Og de er villige til at betale kassen for dem.

Snacks med god samvittighed – Og så gider de købestærke forbrugere i øvrigt ikke længere have dårlig samvittighed over at snacke… hvilket fødevareproducenterne selvfølgelig benytter i stor stil i deres nye markedsføring. Nu hedder det nemlig ikke længere ”Light” og ”Sukkerfri” men ”Guiltfree”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *